lördag 22 november 2008

Titta det snöar och jag ska bättra mig


I går kväll ringde styvsonen. Man kan säga att han var lite sur på mig. Styvsonen tyckte inte att jag skötte mig något vidare. Nej minsann, inte som syster Monica, henne var det minsann ordning på. Jag har inte skrivit på bloggen! Så får man inte bete sig. Enlgt den lilla söta mannen ska man skriva varje dag och uppdatera släkt och vänner om vad som händer. Det ska vara som att läa Aftonbladet på nätet. Nej, man ska vara som Monica. Skriva roliga filosofiska härliga stycken på bloggen. Vilken underbar fantasi hon har, min Monica. Men där händer det ju så mycket.

Jag lovar härmed att bättra mig!

I morse gick jag ut i skogen på Mollys morgonpromenad. Det var så tyst och skönt där i skogen.

Inte ens Molly blev upprörd över något.

Men halt. Under den vackra snön låg en isgata och lurade. Man fick sätta ner foten med försiktighet, annars hade man direkt åkt på rumpan.

Inga kommentarer: