tisdag 2 december 2008

Akut hundpensionat

Hussen (våran) matar Peppa , så hon inte skall svälta ihjäl i natt. Gulligt, eller hur?
Fast jag tycker det hade räckt med lite vatten!
Molly, hon vill ju aldrig vara med på bild. Jag hade hoppats på att få en på bägge hundarna. Ja, ja, ni ser ju själva hur resultatet blir efter minst 20 tagningar.
EN HALV HUND SOM VANLIGT!


En väninna och granne ringde mig tidigt på morgonen. Hon grät. Hennes mamma hade avlidit hastigt i Polen. Det var bara att packa Polenväskorna och åka. Problemet är att dom har en hund.

En mycket korpulent Jack Russeldam. Stackars lilla Peppa . hon har lite gåsvårigheter. Men hon är en snäll och jätteglad hund, så henne tog vi gärna hand om. En eller två hundar spelar väl ingen roll, eller hur?

Iväg kom då Eva med make och Peppa kom till oss. Och hon började sörja på en gång.

Peppa som är en matglad hund öppnade inte munnen på hela kvällen. Det var så sorgesamt.


Men med glatt mod skulle vi i alla fall sova. Då visade det sig att Peppa hon ville minsann ligga i sängen, så hon pep och gnydde. Hon fick inte det för då hade min sömn gått åt pepparn.(Fast det gjorde den ändå.)

Så försökte vi då sova, men hoppsan, eftersom Peppa är så korpulent hade hon svårt att andas i sin lilla korg. Antagligen trycks väl alla organ ihop när hon ligger ner. När hon väl somnade så snarkade hon ljudligt. Och hon fes, jättemycket. Jag fick ligga med lakanet över ansikter.Vilken natt.

Peppa går runt i rummet och gnäller och jag säger åt henne att vara tyst.

Då känner jag odören. Hon har bajsat på golvet!!!!!!!!!!!!!!! Även på sitt täcke!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det kändes som om jag var tillbaka på valpstadiet med Molly, när det skippade bajs mellan tårna.
Det var upp och hämta vatten ,skurhink och trasa och sätta igång med veckans moppning kl. 03.00 på natten.

Stackars lilla Peppa, vad hon skämdes. Men nu doftade sovrummet rent av Ajax och vi somnade.

Plötsligt vaknar jag igen, då är kl 05.45. Peppa vill ut. Det spöregnade ute, så på med regnkläder och ut i blötan. Sen sov vi i 2h. Det blir nog en middagslur senare.

Nu håller vi tummarna att det blir lite enklare under veckan.

1 kommentar:

Monica sa...

Peppa , Peppa ta i trä! På att ni får sova i natt då.