torsdag 12 februari 2009

I går tog jag mig en shoppingtur in till stan. Samtidigt så åt jag lunch med Anneli och Eric.
Jag har aldrig sett Eric så brun nån gång. Har han legat i Thailändska solen hela dagarna?

Men snyggt var det. Till lunch åt vi en Mezetallrik som inte alls var kul.
Själv tog jag en tiktig långpromis från söder och ner till Gamla stan, sen vidare mot City och senare Kungsholmen. Det blev mycket promenerande och det var ju nyttigt för mig. Här kommer några bilder från Gamla stan.
Här på Västerlånggatan bodde vi när jag var liten. Synd att porten var låst, så jag kom inte in. Men det var sig rätt likt.

Storkyrkoskolan
Skolan ser ut som förut, ingen skillnad alls. Allt är bevarat.
Om någon undrar vad jag shoppade, så blev det inte så värst mycket.
En nipperask för 20:-

1 kommentar:

Monica sa...

vad är en nipperask? Du skulle fotat fler ställen och berättat om olika saker som hänt där. måste ju vara fullt av minnen i gamla stan för dig? jag vill veta mer.