onsdag 11 mars 2009


Mina plåsterarmar

var det dags för vårdcentralen igen. Ingen frukost. Jättemycket snö att pulsa i. Och en aning orolig var jag. Jag vet ju vad jag har att vänta mig. Väl inne så tittade den lilla sköterskan på mig och sa - Det här ska nog gå bra. Hon såg lite blek ut när hon tittade ner på mina armar och inte visste vilken hon skulle börja med. -Ta provet i handen vetja, så att det blir klart fort och använd en butterflynål på en gång! Hon tittade förskräckt på mig men fortsatte sedan att stirra på mina armar.


När resultatet av hennes stickande var klart hade det blivit 4 plåsterlappar på ena armen. Det blev bara ett stick med plåsterlapp på andra. Sen sprack ådern.

Men min undran är ju så här: Jag tycker inte det låter nyttigt med så tunna ådror.

1 kommentar:

Monica sa...

Men blodkärlen är så stora som man behöver..... för tillfället. Köp 2 hantlar (ca. 0,5 - 1 kg st) och börja träna musklerna i armarna. Då behöver blodkärlen bli grövre för att kunna förse muskeln med det ökade blodflödet. Whooila! Tjockare blodkärl som i ett trollslag. Förut när vi höll på med lerformar så hade jag jätte tjocka tydliga blodkärl i armarna men nu....... små sytrådar. Ja det behövs inte mer än sytrådsblodkärl när man sitter och knappar på en dator hela dagarna. Så kära mor.... börja träna med små hantlar så ska du får se. Det är ju ganska många blodprov du kommer behöva ta framöver. Tips från coachen.