tisdag 10 mars 2009


Vlken strålande morgon! Det snöar och snöar! Allt det gråa har blivit vitt! Allt är vitt vitt. Det måste vara något som Monica älskar. Vit som snö. Det är lagom varmt och ingen blåst. Passa på nu och njut, jag tror det är nyttigt med vitt efter allt grått.




Så här skulle jag vilja att världen såg ut i dag. Men så är det nog bara uppe i Hammarstrand. Den här bilden har jag lagt in för att reta Roger som har sålt sin scoter.

Imorse skulle jag till Handens sjukus för att som vanligt göra ett PK prov för att kolla blodet. Samtidigt så la min läkare till andra blodtester som skulle göras! Som sagt, jag stolpade iväg i den härliga snön på morgonen. Jag satt och väntade mina 15 minuter och sa var det min tur.
-Du har väl inte ätit något ? frågade sköterskan. Jag tittade förvånat på henne! Det var ingen som hade sagt det till mig att jag inte fick äta något. Dessutom skulle jag lämna et morgonurinprov, hur nu det skulle gå till. Och lite lagom sur fick jag sträva hemåt igen. Och lite sur på läkaren som inte säger till. (Jag har ju ändå haft hjärnblödning, så lite glömsk får jag vara.)
Väl hemma skulle jag kolla mina recept och till min fasa upptäckte jag något mycket märkligt. Underst i raden fanns det någon medicin jag aldrig hört talas om. Jag slog genast upp det i FASS och till min fasa hade läkaren skrivit in WARTEC. Det var något som skulle hjälpa mot könsvårtor. Fattar ni! 63 år kvinna som har fått könsvårtor. Vad roligt dom måste haft på apoteket när dom har sett "mina underlivsproblem". Men det kan jag bjuda på! Men tänk en annan tanke om jag hade hämtat ut det. Och tänk en ännu värre tanke. Det kunde ha varit nåt riktgt farligt.
Det ska bli riktigt intressant och hör vad min läkare kommer att säga om receptet för könsvårtor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Inga kommentarer: